Táborok 
        szervezését vállaljuk! 
      Egyesületünk 
        és jogelõdje 1978 óta sikerrel szervez környezet 
        – és természetvédelmi szaktáborokat 
        tanulók számára. Az elmúlt évek alatt 
        29 alkalommal táboroztunk az ország szép helyein, 
        a Nemzeti Parkok segítségével, mely minden évben 
        az egész évi környezeti nevelõ munka része. 
        A táboroztatáshoz minden alkalommal pályázat 
        útján sikerült valamennyi támogatást 
        szerezni, így annak, ha valaki szeretett volna táborozni, 
        anyagi akadálya nem volt.  
      Választható 
        helyszínek:  
        1. 
        Röszke természeti értékeinek bemutatása 
        2. 
        Nemzeti kincsünk, a lisztes kankalin (Szentbékkálla) 
        
        A táborszervezés célja: 
         A 
        környezettudatos gondolkodás és a fenntartható 
        fejlõdés elvének erõsítését 
        segítõ, környezet- és természetvédelmi 
        célokat, és az azokkal kapcsolatos szemléletformálást 
        szolgáló program, különösen a természeti 
        értékek, területek megorzését, gazdagítását 
        elõsegítõ tevékenységek megvalósítása. 
         
        A szaktábor része az egésze évi környezeti 
        nevelõ munkánknak, a folyamatosan mûködõ 
        környezetvédelmi szakköri foglalkozásainknak. 
        Táborunkat elsõsorban természet megfigyelõ, 
        ismeretbovítõ és testi és lelki egyensúlyt 
        erosítõ céllal szervezzük.  
        A fiataloknak, a tanulók számára rendkívül 
        fontos, szakmai vezetéssel a természetben való búvárkodás 
        lehetõségének biztosítása. A táborban 
        van egyedül mód a természetbe való visszaintegrálódásra, 
        a természettel való kapcsolat újragondolására. 
        A táborokban a fiatalok, a cselekvési programok segítségével, 
        teret kapnak ezen gondolatok megértéséhez.  
        Tudjuk, hogy pár napos vagy hetes nyári idõtöltés 
        a természet közelében nem változtat meg embereket, 
        nem lehet ez által a "tudás birtokosa" minden 
        tanuló, de képessé teheti Õket arra, hogy 
        a mai kor nagy kihívásainak eleget tehessenek, és 
        elinduljanak egy olyan úton melyen a természet megóvása 
        cél, ahol a természet érdekei elõtérbe 
        kerülnek.. 
      A 
        tábor:  
        • Élményt nyújt! 
        Idézet egy korábbi táborozó elbeszélésébõl: 
        "...Még sohasem ültem tábortûz mellett, 
        és sohasem láttam, hogy ennyi csillag van az égen... 
        Többet tanultam és láttam itt egy hét alatt 
        mint az összes biológia, kémia földrajz órán 
        összesen az iskolában. 
        • Ismereteket bõvít! A tábornak 
        nincs elõre, több évre elhatározott tananyaga. 
        A megszerezhetõ ismeretek függnek a táborban résztvevõk 
        ismeretanyagától. A programot csak akkor állítjuk 
        össze részletesen mikor a jelentkezések lezárultak. 
        A megszerezhetõ ismereteket döntõen befolyásolja 
        a hely, ahova tábort szervezzük. A táborban így 
        egy olyan ismeretrendszert lehet elsajátítani, amely az 
        utóbbi évek iskola tananyagából, tankönyveibõl 
        hiányzik. 
        • Szemléletet formál! Mivel 
        mûvi világunkban hiányoznak az ökológiai 
        megfontolások, és azok a közvetett értékek, 
        amelyek a természethez köthetõk, így ezek pótlására 
        van szükség. Az iskola elsosorban ma is, analitikus szemlélettel 
        és módszerrel tantárgyak formájába 
        öntve közvetíti az ismereteket, ellentétben a 
        táborral. Fontos a közösség felépítése, 
        a másokkal való együttmûködés.  
        • Viselkedési normákra nevel! 
        A táborban világossá válik a résztvevõk 
        egymásra utaltsága. Jól érezhetové 
        válik a környezettõl a természettõl való 
        függése 
        - Hozzájárul az egészség megõrzéséhez! 
        Az egészség érték fogalom elmélyítéséhez. 
      Módszerek: 
        A környezeti nevelésnek különösen azok a módszerek 
        kedveznek, azok eredményesek, amelyek aktivizálják, 
        cselekvésre késztetik, tevékenységekre ösztönzik 
        a tanulókat. Ilyenek az együttmuködõ (kooperatív) 
        tanulási formák, a páros, a csoportos feladatok, 
        észlelési, megfigyelési, mérési gyakorlatok, 
        valamint azok a munkamódszerek, amelyek az ismeret megszerzésének, 
        az alkotás folyamatának a megtervezésébe is 
        bevonják a tanulókat.  
      A 
        szaktábor várható eredményei: 
        - A tábori szakmai munkánk adatait az eredményeket 
        nyilvánosságra hozzuk, azzal a céllal, hogy az intézmény 
        többi tanulójának is felkeltsük az érdeklõdését 
        a természetben való tevékenykedés iránt. 
         
        - A tábori munkában való részvétel 
        a sokoldalú személyes tapasztalatszerzési és 
        kommunikációs lehetõséget biztosít 
        a részt vevõknek. A tananyag természetes valóságában 
        tanulmányozható és élményt biztosít. 
         
        - Sikerül a tanulói kíváncsiságot felkelteni 
        és megõrizni. 
        - A tanulóknak lehetõsége van a problémamegoldás 
        folyamatának tudatos tervezésére, megvalósítására 
        és a következmények számbavételére. 
         
        - A különleges fotók az iskola bemutató eszközeit 
        gyarapítják. 
        - A rendszer szemléletû gondolkodás kialakulása. 
        - A tanulók 
        az egészséges életmód ismérveit a mindennapok 
        szokásaiba beépítik. Igénnyé válik 
        a természetben való túrázás, a testmozgás 
        öröme.  
       |